Firmaets juridiske navn: KC Audio ApS
Butikkens navn: Tape Connection
Ejere: Kasper Christensen og Claus Løvstad Rasmussen
Selskabsform: ApS
Etableret: 2010
CVR: 32773443
Adresse: Søren Nymarks Vej 21, 8270 Højbjerg
Telefon: 8676 0806
E-mail: mail(a)tapeconnection.dk
Hjemmeside: www.tapeconnection.dk
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte: 5
Oversigt:
Betaling
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med tapeconnection.dk indgås aftaler på dansk. Udstilling af varer på netbutikken er ikke et tilbud men en opfordring til at gøre tilbud.
Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper
I købsforløbet er det muligt for dig at oprette en bruger. Ved login kan du se tidligere ordrer samt hente kopi af din faktura. Har du handlet uden at oprette en bruger, eller har du handlet i vores butik, skal du sende en mail til mail(a)tapeconnection.dk, for rekvirering af fakturakopi. Se i øvrigt yderligere oplysninger vedr. opbevaring af faktura under afsnittet 'Persondatapolitik'
1) Kortbetaling
Når du handler på vores hjemmeside og skal have tilsendt varen(e) har du mulighed for at betale med forskellige typer af betalingskort. Vi modtager Dankort, Visa Dankort, Visa, Visa Electron, Master Card, Master Card Direct. Bemærk: betaling med kredit-og debitkort kræver to-faktor godkendelse. Du kan læse mere om Dankort Secured by Nets her og 3D Secure Verified by Visa/MasterCard Secure Code her
Betalingen trækkes fra dit kort, når varen fysisk forlader vores lager. Der tages ikke gebyr ved betaling på tapeconnection.dk. Ved betaling med internationale betalingskort, reserveres beløbet af din bank med det samme. Beløbet er reserveret på din konto indtil A) vi ekspederer din ordre eller B) beløbet frigives i følge aftale med din kortudsteder/bank.
Du kan bestille dine varer til afhentning (Tape Collection) i vores butik i Højbjerg. Hvis du benytter dig af denne mulighed, betales varen i butikken hvor vi modtager kontant betaling, Dankort, Visa Dankort, Visa, Visa Electron, Master Card, Master Card Direct, JCB og American Express.
Når du bruger dit betalingskort på vores webshop, overføres al information krypteret til Nets via en SSL (sikker) forbindelse. Al information om dit betalingskort, kan udelukkende 'ses' af Nets' servere. Ansatte hos Tape Connection har på ingen måde mulighed for at se informationer om dit betalingskort. Det er ikke muligt for Tape Connection at trække et større beløb på dit betalingskort, end det du selv har godkendt. Ønsker du ikke at bestille varen via vores hjemmeside, kan du vælge at bestille den pr. telefon på 8676 0806 - Dog kun til afhentning, da vi ikke kan modtage betalingskort over telefonen.
2) Bankoverførsel / EAN betaling
Virksomheder kan benytte muligheden for at overføre betaling til vores bankkonto. Vi tilbyder umiddelbart ikke denne mulighed til privatkunder. Virksomheder kan kontakte os for yderligere information, på telefon 8676 0806. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor
Offentlige institutioner har mulighed for betaling via EAN ved forhåndsgodkendt kreditaftale. Kontakt os for yderligere information, på telefon 8676 0806.
3) ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
4) SparXpress
Hos Tape Connection tilbyder vi i samarbejde med SparXpress, finansiering af dit køb. Du kan læse mere om finansieringsmulighederne her. Hvis du vil benytte SparXpress som betaling, skal du på forhånd have ansøgt om, samt fået godkendt, et lån.
Er du under 18 år og ønsker at handle via vores netbutik, skal du indhente samtykke fra dine forældre eller værge.
Leveringstid og fragtomkostninger
Alle ordrer med leveringsadresse indenfor Danmarks grænser, leveres gratis. Ved forsendelse til Færøerne og Grønland vil der blive tillagt fragtgebyr.
Lagervarer bestilt på hverdage inden kl. 14.00 bestræbes afsendt samme dag. I de fleste tilfælde leveres pakken på din modtageradresse dagen efter. Visse 'udkantsområder' kan dog opleve en ekstra dags leveringstid. Er du ikke på adressen ved levering, skal forsendelsen afhentes på posthuset, en postbutik eller i en pakkeboks. Varer som ikke er på lager ved bestilling, kan normalt skaffes fra fjernlager og afsendes til dig indenfor 2-5 dage. Findes varen ikke på fjernlager, må der påregnes op til 3 ugers leveringstid. Du vil altid få besked om forventet leveringstid, hvis denne overskrider 5 dage.
Du kan bestille din vare til afhentning i selvvalgt pakkeshop eller pakkeboks. Ved spidsbelastninger kan Postnord være nødsaget til, at vælge et alternativt udleveringspunkt, grundet pladsmangel.
Alle varer under 25 kg leveres som udgangspunkt med Postnord pakkepost. Dog kan der forekomme afvigelser, hvis det drejer sig om specielt store eller dyre produkter. Hvis din ordre ikke afsendes via Postnord, men i stedet fragtmand, vil du blive kontaktet herom, for aftale omkring tidspunkt for levering. Bemærk at Postnord og fragtmænd kun leverer særligt tunge pakker til kantsten. Hvis du eksempelvis bor på 4. sal, skal du derfor være i stand til at flytte pakken fra fortov til din bolig.
Enkeltvarer med totalvægt på 20kg eller over, leveres kun til adresse (MyPack Home) og ikke til Postnord pakkebutik (MyPack Collect)
Ved forsendelse via Postnord, vil du modtage et 'track & trace' (pakkenummer) på e-mail eller SMS, så du kan følge pakkens vej til dig.
Større partier af varer, vil i visse tilfælde blive afsendt som palleforsendelse via fragtmand.
Hvis emballagen på din vare, ved modtagelse er tydeligt beskadiget, bør du enten modtage den med forbehold (få posten eller fragtmanden til at skrive under på dette) eller alternativt nægte modtagelse og kontakte os på telefon 8676 0806.
Modtagerflex:
Hvis du er tilmeldt Postnords Modtagerflex, kan du vælge at omdeleren stiller din pakke på et aftalt sted. Bemærk at ansvaret for pakken overgår til dig som modtager, så snart pakken er afleveret. Betingelser og aftale indgås med Postnord som transportør, og ikke Tape Connection. Du kan læse mere om Modtagerflex og FlexChange hos PostNord.
Sverige, Norge, Færøerne, Grønland
Vi leverer også til disse fire lande. Fragtomkostningerne udregnes automatisk når varen er kommet i kurven og leveringsland er valgt.
For Norge, Færøerne og Grønland fratrækkes den danske moms automatisk når varen er i kurven og leveringsland er valgt. Bemærk at alle omkostninger til import, told mv. er købers ansvar.
GRØNLAND: Afhængigt af vejr- og isforhold, årstid og destination kan forsendelser til Grønland tage længere end ventet. I visse tilfælde er det ikke muligt at tilbyde luftfragt og søfragt vil i stedet blive tilbudt.
Fortrydelses- og returret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Tapeconnection.dk Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Hvis du har fortrudt dit køb, bedes du inden 14 dage fra modtagelse kontakte os pr. telefon på 8676 0806. Du kan også sende os en e-mail. Du skal her gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. På forbrug.dk kan du finde mere information om dine rettigheder som forbruger. Find det her
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Du skal sende varen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle varer over 25kg. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 700 DKK. Vi kan i nogle tilfælde være behjælpelige med at formidle fragtmulighed.
Varer undtaget fortrydelsesretten:
1) levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, eksempelvis kabler fremstillet på mål efter ønske eller konfiguration.
2) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser samt bøger eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
3) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
- du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Erhvervskunder er IKKE omfattet af fortrydelsesretten
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Varens emballage kan anses som værende en del af varens værdi. Den originale emballage bør derfor også sendes retur. Hvis emballagen mangler, er mangelfuld eller ødelagt, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Tape Connection
Søren Nymarks Vej 21
8270 Højbjerg.
Returvarer sendt uden omdeling vil ikke blive afhentet men komme retur til afsender. Pakker som sendes pr. efterkrav vil blive afvist. Afsender har ansvaret for varen, til varen er leveret hos os. Varen skal sendes som pakke, da den kan spores og er erstatningsberettiget ved bortkomst. Drejer det sig om dyrere varer, anbefales det at benytte en tilkøbsforsikring hos PostNord. Afsender skal selv afholde alle omkostninger i forbindelse med returforsendelse. Når varen er modtaget hos os, vil den blive undersøgt for fejl, mangler mv. Vi bestræber os på at have afklaret kreditering af varen, indenfor 5 arbejdsdage pr. dato for modtagelse varen.
Hvad skal jeg sende med tilbage? - Standardfortrydelsesformular
Der skal vedlægges kopi af faktura (eller som minimum navn, adresse og telefonnummer) og gerne beskrivelse af grunden til returnering. Varer som sendes retur til os, skal sendes som pakke med omdeling. Du kan finde en standardfortrydelsesformular til udskrift her - Denne kan du vælge at udskrive og vedlægge din returforsendelse. Dette vil fremskynde behandlingen af din returforsendelse.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på køb foretaget på tapeconnection.dk
Når du handler på tapeconnection.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationsretten er opdelt i to intervaller. Det første år gælder en særlig formodningsregel. Her er det Tape Connection der skal bevise at fejlen ikke var til stede, da produktet blev leveret. I de resterende 12 måneder, ligger bevisbyrden hos køber. Der medfølger altid brugervejledning til produkterne. Hvis vejledningen som medleveres ikke forefindes på dansk, er du velkommen til at kontakte os, for vejledning i korrekt tilslutning og opsætning af produktet. Det er vigtigt at vejledningerne altid følges.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Tape Connection
Søren Nymarks Vej 21
8270 Højbjerg
HUSK: vedlæg udførlig fejlbeskrivelse og kontaktinformation.
Defekte varer kan indsendes til os eller indleveres i vores butik i Aarhus. Det er meget vigtigt at du medleverer en kopi af din købsfaktura og en beskrivelse af hvorfor varen indleveres. Vi bestræber os på at have afhjulpet fejlen på din vare, inden for 3 uger. Dog kan længere behandlingstid forekomme ved mangel på reservedele, ferieperioder mv.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt uden omdeling til postbutik eller pakkeboks.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Visse producenter, f.eks. Monitor Audio og Dynaudio, yder en begrænset garanti på deres produkter. Denne garanti vil aldrig stille dig ringere i forhold end din reklamationsret. Denne form for producentgaranti er udelukkende dækket af producenten selv. Det er udsteder af garantien som til enhver tid kan afgøre hvorvidt en fejl er dækket af garantien. Information om producentgaranti medleveres varen eller oplyses ved henvendelse til producenten. Tape Connection er gerne behjælpelig hermed. Udvidede garantier kræver altid en kopi af købsfakturaen*
Læs mere om producentgarantier her
*Vigtigt: Grundet persondataforordningen (GDPR) må vi ikke opbevare handelsfakturaer mere end 5 år, som bogføringsloven foreskriver. Derfor skal du selv sørge for at gemme din købsfaktura, da vi ikke har mulighed for at udlevere en kopi efter denne periode.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte simon[a]tapeconnection.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/consumers/
Puuha, sikken en smøre!.. hænger du stadig på?.. Den ovenstående tekst er meget firkantet - Det er vi ikke!, Derfor er det vigtigt at du kontakter os, hvis du har spørgsmål af den ene eller anden slags. Vi løser problemer og besvarer spørgsmål på et individuelt niveau. Vi er her for vores kunder. Tak fordi du læste med og god fornøjelse med det produkt du har valgt at købe hos os!
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21. november, 2023